Subject: Kaasamine: võimalus avaldada arvamust ELi ja India strateegilise tegevuskava kohta
From: "Grete Vahter" <[email-masked]>
To: "HM", "Liisa Ojaveer", "Rein Oidekivi \(justdigi\)" <[email-masked]>, "[email-masked]", "Peeter Kuimet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "MKM info" <[email-masked]>, "Anu Vask", "vana RAM Info", "Kristiina Lillestik \(ReM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Jaana Napa \(SIM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Agne Nettan-Sepp"
Cc: "Mati Murd" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Apr 2025 15:56:41 +0300

Tere päevast!

Välisministeerium annab teada, et Euroopa Komisjon on algatanud avaliku 
konsultatsiooni ELi ja India vahelise uue strateegilise tegevuskava 
koostamiseks. Arvamust on võimalik edastada kuni 08.05.2025 järgmise 
internetilehe kaudu: 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/14632-ELi-ja-India-suhted-uus-terviklik-strateegiline-lahenemisviis_et> 
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/14632-ELi-ja-India-suhted-uus-terviklik-strateegiline-lahenemisviis_et. 
Seisukohad strateegilise tegevuskava teemal kujundame peale Euroopa 
Komisjoni ja Euroopa Liidu välisteenistuse ühisteatise avaldamist.

ELi-India vahelises uues tegevuskavas määratakse kooskõlas ELi 
prioriteetidega kindlaks ühist strateegilist huvi pakkuvad valdkonnad ja 
selliste huvide kaitsmisele kaasa aitavad algatused.

Tihedam koostöö võib tuua vastastikust kasu sellistes valdkondades nagu 
kaubandus, vastupidavad tarneahelad, roheüleminek, digiareng, ühenduvus, 
julgeolek ja kaitse ning mitmepoolne koostöö.

Tõenäolisemat mõju eeldatakse järgmistele alamvaldkondadele:

− Paremad inimeste vahelised sidemed, mis täiendavad tihedamaid poliitilisi 
ja majandussuhteid.

− Suurem koostöö ELi ja India vahel selliste üleilmsete probleemide 
lahendamisel nagu energia- ja majandusjulgeolek, rahu ja stabiilsus, 
keskkond ja kliimamuutused, tehnoloogia ja ühendatus ning

inimõigused ja demokraatia.

Kõige olulisemad kestliku arengu eesmärgid, mida käesolev algatus mõjutab, 
on järgmised: sooline võrdõiguslikkus, taskukohane ja puhas energia, 
inimväärne töö ja majanduskasv, tööstus, innovatsioon ja taristu, kestlikud 
linnad ja kogukonnad, kliimameetmed, üleilmne koostöö eesmärkide 
saavutamiseks.

Võimalusel palun saata oma vastused ka mulle aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Ilusat töönädala algust soovides

Grete Vahter

Lõuna-Aasia ja Okeaania lauaülem

+372 637 7602

Välisministeerium

Islandi väljak 1 | 15049 Tallinn

 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee |  <https://twitter.com/MFAestonia> 
@MFAestonia